12 Sep
12Sep

אבדרה, עיירה ציורית בצפון-מזרח יוון, ממוקמת  בקרבת חופי הים התראקי במחוז קסנתי. עם היסטוריה עשירה שהחלה כבר במאה ה-7 לפנה"ס, אבדרה נחשבת לאחת הערים החשובות ביותר של העולם העתיק, במיוחד בזכות תרומתה לפילוסופיה ולמדע. העיר הפכה למרכז אינטלקטואלי חשוב והייתה ביתם של שניים מהפילוסופים הגדולים בהיסטוריה היוונית: דמוקריטוס, שנחשב לאבי תורת האטומים, ופרוטגורס, אחד ממייסדי הסופיזם. תרבותה המתקדמת של אבדרה, לצד מיקומה האסטרטגי והעושר הרב שצברה בזכות המסחר, הפכו אותה לאחת הערים הבולטות ביוון העתיקה.

למה אבדרה כונתה "עיר הטיפשים"?

כאן העניינים מתחילים להיות מעניינים. אף על פי שהעיר הייתה מוקד תרבותי ופילוסופי, היא זכתה לכינוי מעט מוזר לאורך ההיסטוריה – "עיר הטיפשים". איך קרה שעיר עם מורשת אינטלקטואלית כה מרשימה קיבלה כינוי כזה? התשובה טמונה ככל הנראה בקנאה ובסיפורים עממיים. ערים אחרות, שראו את הצלחתה של אבדרה, פיתחו סיפורים הומוריסטיים שהיו מבוססים על אנקדוטות משעשעות שכביכול התרחשו בעיר. אחד הסיפורים המפורסמים הוא על תושבי אבדרה שניסו "לכבות" את רוח הצפון על ידי כיסוי העיר בשמיכות – דוגמה סאטירית למעשים מגוחכים שביצעו לכאורה. הכינוי "עיר הטיפשים" הפך לחלק מהפולקלור המקומי והיה ידוע בעיקר בהקשר הומוריסטי, ולא כביטוי לתכונות אמיתיות של תושבי העיר. להפך, אבדרה הייתה ועדיין מקום עם היסטוריה עשירה ותרבות מרשימה.

מה לראות ולעשות באבדרה?

למרות הכינוי המוזר, אבדרה היא עיר מרתקת לביקור:

  • המוזיאון הארכאולוגי של אבדרה – תצוגה מרשימה של ממצאים מהעיר העתיקה, כולל פסלים, כלים ומטבעות שמספרים את סיפורה המפואר של העיר.
  • העיר העתיקה של אבדרה – מסלול סיור בשרידים של העיר העתיקה, כולל חומות, תיאטרון ומבנים ציבוריים.
  • חופים נפלאים – חופי אבדרה הם מהיפים ביותר בצפון יוון, מציעים חוויית חוף מרגיעה ונופים מרהיבים של הים התראקי.
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.