28 Aug
28Aug

פלורינה, בירת חבל פלורינה במחוז צפון מערב מקדוניה, היא עיירה מרהיבה ושקטה בצפון יוון, קרוב לגבול עם הרפובליקה של צפון מקדוניה. עם היסטוריה עשירה, תרבות מגוונת ונופים עוצרי נשימה, פלורינה מציעה חוויות ייחודיות למבקרים המחפשים חוויה יוונית אותנטית ופחות מתויירת.

מיקום וגיאוגרפיה העיירה ממוקמת כ-13 קילומטרים מדרום לגבול עם הרפובליקה של צפון מקדוניה ושוכנת בגובה של 663 מטרים מעל פני הים. פלורינה מוקפת ביערות עבותים ושדות חקלאיים, המהווים את עיקר הפרנסה של תושבי האזור. גידולי הפלפל המקומיים הם מהמאפיינים הבולטים של החקלאות במקום, לצד ענבי יין המיוצרים ביקבי בוטיק בסביבה.

היסטוריה עשירה פלורינה נושאת עמה היסטוריה ארוכה ומגוונת, עם מקורותיה המיוחסים למאה הרביעית לפני הספירה, עת נוסדה על ידי פיליפוס השני, אביו של אלכסנדר מוקדון. לאורך ההיסטוריה עברה העיירה בין ידיים רבות - מהיוונים והרומאים, דרך הביזנטיים, הבולגרים, הסרבים, העות'מאנים, ועד לשחרורה הסופי ב-1912 במלחמת השחרור היוונית. פלורינה סבלה גם במהלך מלחמת העולם השנייה, כשנכבשה על ידי הנאצים, ולאחר מכן במלחמת האזרחים היוונית.

תרבות ואטרקציות מרכזיות פלורינה מתגאה בתרבות עשירה עם מרכזי אמנות, מוזיאונים, בתי ספר לאומנות ומחול, ואוניברסיטה. נהר סאקולבה (Sakoulevas) זורם בלב העיירה, ומהווה מוקד לטיילת מרהיבה עם גשרים קטנים המחברים בין שתי הגדות. בסביבת הנהר ניתן למצוא בתי קפה ומסעדות המספקים חוויה מקומית אותנטית.בנוסף, פלורינה היא מרכז חשוב בתולדות הקולנוע היווני, כשכמה מסרטיו של הבמאי הנודע תיאו אנגלופולוס צולמו בה. אחד הסרטים המפורסמים ביותר הוא 'הנוף בערפל' (1988), שבו כיכב השחקן מרצ'לו מאסטוריאני.

תיירות חורף וסקי למרות שיוון אינה נחשבת ליעד סקי בקרב ישראלים, פלורינה מציעה חוויות סקי ייחודיות. אתר הסקי ויגלה (Vigla Posideri Verno Ski Resort) ממוקם כ-20 קילומטרים מערבית לפלורינה, ומציע מסלולי גלישה עם נופים מרהיבים של ההרים והיערות סביב. העיירה משמשת בסיס לתיירות חורף מקומית, עם אתרי סקי קטנים אך מהנים.

דובים בטבע אזור פלורינה ידוע גם כאזור בו חיים דובים בטבע. כ-500 דובים חיים בצפון יוון, בעיקר במחוז פלורינה, וניתן להיתקל בהם בעת טיולים ביערות הסובבים את העיירה. בנוסף, במרחק נסיעה קצר מפלורינה נמצא הכפר נימפיאו (Nymfaio), שבו פועל מקלט לדובים שחולצו משבי.

הזווית היהודית בעבר פעלה בפלורינה קהילה יהודית קטנה, שמנתה כ-100 משפחות בראשית המאה ה-20. יהודי העיירה היו בעיקר סוחרי טקסטיל, אך לאחר הכיבוש הנאצי נשלחו רובם למחנות הריכוז, ורק בודדים שרדו. כיום אין זכר לקהילה היהודית בפלורינה, אך סיפורה הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של העיירה.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.