15 Sep
15Sep

כפר דדיה (Dadia), השוכן בצפון-מזרח יוון, קרוב לעיר סופלי שבאזור תראקיה, הוא מקום של יופי טבעי נדיר ושלווה פסטורלית. הכפר ידוע בעיקר בזכות שמורת הטבע המפורסמת שלו, המהווה מקלט למגוון רחב של בעלי חיים, ובעיקר לציפורי טרף נדירות.

כפר דדיה – קסם של חיי כפר והיסטוריה

הכפר דדיה הוא כפר קטן ושקט, המאופיין בסמטאות אבן צרות, בתי אבן מסורתיים, ואורח חיים כפרי המחובר לטבע. תושביו, המונים כמה מאות בלבד, עוסקים בעיקר בחקלאות ובתיירות אקולוגית, המהווה את הליבה הכלכלית של האזור. מלבד הנופים והטבע השופע, הכפר מציע הזדמנות להכיר את תרבות הכפר היוונית המסורתית, את עבודת האדמה והגידולים החקלאיים המקומיים, כמו גם את המטבח היווני המקומי המיוחד לאזור תראקיה.

שמורת הטבע דדיה

שמורת הטבע דדיה-לפקימי-סופלי היא גולת הכותרת של האזור, ומהווה אטרקציה עולמית לחובבי ציפורים ולטבע פראי. השמורה מכסה שטח רחב של יערות, גבעות ועמקים, והיא מהווה בית למגוון עצום של מינים, כולל כמה מהמינים הנדירים ביותר של עופות דורסים באירופה.הסביבה המיוחדת של השמורה נוצרה הודות למיקומה הגיאוגרפי ולהיסטוריה הגיאולוגית שלה, הכוללת יערות מחטניים ויערות רחבי-עלים המציעים בית גידול עשיר למיני חי וצומח רבים. השמורה מציעה מסלולי הליכה מסומנים היטב, המאפשרים למבקרים לחוות את הנוף המרהיב והמרחבים הפתוחים.

ציפורים נדירות ושימור

אחת מהאטרקציות המרכזיות של שמורת דדיה היא העופות הדורסים הנדירים שמצאו כאן מקלט. מינים כמו הנשר שחור-זנב, עיט זהוב, עיטם לבן-זנב ועיטם אדום זנב חיים כאן ומוגנים בשמורה. ביער דדיה מתקיימים מאמצי שימור כדי לשמור על הסביבה הטבעית והאיזון האקולוגי של האזור, תוך שיתוף פעולה עם ארגוני שימור מקומיים ובינלאומיים.

מרכז המבקרים והחוויה התיירותית

בשמורת דדיה פועל מרכז מבקרים שמציע הדרכה וסיורים מודרכים בשמורה. המרכז מאפשר למבקרים לצפות בעופות הדורסים והחיות האחרות דרך נקודות תצפית מיוחדות הממוקמות בשמורה. המרכז גם מספק מידע על מאמצי השימור והאקולוגיה הייחודית של האזור.

חוויות מומלצות למבקרים

  1. סיורי צפרות – צפייה בעופות נדירים בעזרת מדריכים מומחים.
  2. טיולים רגליים – מסלולים טבעיים בתוך היערות והשמורה המציעים נופים פנורמיים של האזור.
  3. טעימות מקומיות – חוויות של אוכל מקומי ותוצרת חקלאית בכפר דדיה והכפרים הסמוכים.
  4. פעילויות אקולוגיות – השתתפות בסדנאות לשימור טבע ולמודעות אקולוגית
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.